Malorka

Malorka – ostrov, do ktorého sa zamilujete na prvý pohľad. Každý si tu nájde niečo, čo ho očarí a bude sa sem chcieť vracať. Na tomto španielskom ostrove nachádzajúcom sa v Stredozemnom mori je takmer celý rok slnečné počasie. Sú tu krásne a dlhé pláže s bielym alebo žltým pieskom, veľké turistické mestá, kde je rušno do noci takmer počas celého roka a priateľskí, veselí a temperamentní Malorčania, ktorí sa Vám budú snažiť Váš pobyt spríjemniť. Ja som Malorku zatiaľ navštívila 3x, ale určite sa sem ešte plánujem niekedy vrátiť.  Veľkou výhodou tejto destinácie je, že sa sem za 2 a pol hodinky dostanete z Bratislavy opäť vďaka nízkorozpočtovej leteckej spoločnosti Ryanair alebo z Viedne so spoločnosťou Lauda Motion.

Mallorca

Prvýkrát som Malorku navštívila v auguste 2010, strávila som tu 5 nocí v hoteli Pegasus Playa, ktorý sa nachádza v jednom z najznámejších letných stredísk – El Arenal.

Malorka sa mi tak zapáčila, že som sa sem o rok vrátila znovu. Tentokrát na týždeň  a rozhodli sme sa precestovať na aute celý ostrov. Najskôr sme zajednali hotel taktiež v El Arenal na 4 noci a ďalšie 2 noci sme strávili na severe ostrova blízko mesta Alcúdia – v prístave Port de Alcúdia. Kamarátka tu pracovala celé leto ako animátorka, čiže tu sme mali ubytovanie zadarmo v byte, v ktorom bývala. Čo sa týka severnej časti ostrova známym dovolenkovým strediskom je už spomínaná Alcúdia, ale skutočne nádhernú pláž nájdete až na najsevernejšom cípe Malorky – Playa de Formentor. No o tom trošku neskôr :).

Večerné pristátie na Malorke

Let na Malorku z Bratislavy trvá 2 hodinky a 30 minút. Z Viedne je to časovo podobne, výhodou je, že lety sú hneď skoro ráno. Síce sa nevyspíte, ale ten pocit, že o 5.00 ráno odchádzate z Viedne a už okolo pol 9 môžete ležať na pláži je na nezaplatenie :).
Letisko Palma Mallorca patrí medzi tie väčšie letiská, ktoré som navštívila, ale určite sa tam nestratíte. Stačí sledovať tabule Exit/Salidas/Ausgang, ktoré sa nachádzajú všade každých pár metrov. Bez problémov sa dostanete až von pred letiskovú halu. Po bežiacom páse sa dostanete k autobusovej zastávke, z ktorej premávajú pravidelne autobusy do Palmy, hlavného mesta Malorky alebo do El Arenalu. Na tejto stránke nájdete viac informácií.

Samozrejme, pre tých pohodlnejších môžete využiť taxík, parkujú tiež pred letiskovou halou hneď vedľa autobusovej zastávky. Na stránke, ktorú som uvádzala vyššie sú tiež vypísané zástavky, kde tento autobus stojí, čiže podľa adresy hotela budete vedieť, kde mate vystúpiť. Náš hotel Torre Arenal sa nachádzal až pri prístave, čiže sme sa viezli autobusom číslo 21 na takmer poslednú zástavku Platja de Palma, odkiaľ to bolo k hotelu asi 5 minút pešo.

V uliciach rušného El Arenalu

Čo bolo typické pre El Arenal a nikde inde na Malorke sme to už nevideli, boli veľké plastové vedrá s dlhými slamkami, z ktorých skupinka ľudí popíjala rôzne druhy alkoholu. Tieto vedrá sa predávali v každom supermarkete a mohli ste si vybrať, čo Vám najviac chutí – moju obľúbenú Sangriu, vodku, rum a rôzne iné druhy alkoholu, výber bol naozaj veľký. Okrem alkoholu balíček väčšinou obsahuje aj nealko a ľad. Všetko si potom nalejete do vedierka, sadnete si na pláž a pomocou asi meter dlhých slamiek vychutnávate.  My sme sa celý náš pobyt v El Arenal odhodlávali toto vedierko kúpiť, ale vždy sme skončili pri tom, že to sami dvaja nevypijeme. Tak sme nakoniec skončili v baroch, kde sme si pochutnávali na výbornej Sangrii tak či tak.

V El Arenali je veľké množstvo diskoték, do ktorých Vás budú na každom kroku nahovárať. Veľmi používaným jazykom je tu nemčina. Dokonca by som povedala, že viac ľudí tu hovorí práve touto rečou ako angličtinou. Často Vám budú ponúkať výhodné vstupné, v ktorom máte nápoj na uvítanie zadarmo. Nás dokonca nahovárali aj na párty, ktorá sa konala až na druhý deň a v úplne inom meste, nie v El Arenal a zaplatiť zálohu chcel samozrejme už na mieste.

Zamračená Malorka a hlavné mesto Palma

PalmaPalma

Z El Arenalu premávajú do Palmy autobusy číslo 15 a 23. Cesta trvá približne 30 minút, pretože tieto autobusy stoja dosť často. Ak však máte auto, v Palme ste do 15 minút. My sme mali auto požičané až od tretieho dňa dovolenky, čiže tentokrát sme museli ísť autobusom. Cesta je ale veľmi príjemná, autobusy sú klimatizované a takmer celý čas idete blízko pobrežia a môžete sa kochať okolitou krajinou. V Palme majú autobusy viacero zástavok, ak sem idete prvýkrát odporúčam vystúpiť na zástavke Placa de la Reina. Je to námestie, ktoré sa nachádza v centre mesta a v jeho blízkosti je aj známa katedrála – Santa Maria alebo často nazývaná aj La Seu.Katedrála Santa MariaPrístav v Palme

Po vystúpení z autobusu sa môžete vydať rôznymi smermi. Buď k už spomínanej katedrále alebo po ulici Passeig des Born na námestie Plaza Rei Joan Carles I. Všade okolo Vás sa nachádzajú obchody od tých lacnejších až po známe svetové značky a tiež veľké množstvo kaviarní a reštaurácií. Ceny v Palme sú o niečo vyššie ako u nás na Slovensku, ale kávu tu kúpite za 2€ a v reštaurácii sa okolo 10€ určite najete. Palma mi pripomínala tak trochu bludisko, pretože je tu veľmi veľa úzkych uličiek a po prvýkrát sa mi tu dosť ťažko orientovalo. Ďalším významným námestím je Plaza Major, čo je obdĺžnikové námestie, na ktorom sa takmer vždy konajú typické malorské trhy. Nakúpite tu rôzne suveníry, ale aj oblečenie, obuv či typické malorské špeciality.

Sestra slávnej La Rambly

Nachádza sa tu aj veľa živých sôch, s ktorými sa môžete vyfotografovať. Kúsok od Plaza Major je dlhá ulica nazývaná Rambla. Je to menšia podoba slávnej La Rambly v Barcelone a pozdĺž nej sa nachádzajú farebné kvetinové stánky . Nie ďaleko od Rambly je ďalšie významné námestie v Palme a to je Plaza Espanya. Tu sa nachádza vlaková stanica odkiaľ premáva pravidelne drevený vláčik do Solleru. Soller je ďalšie očarujúce mesto Malorky, ale podrobnejšie o ňom budem písať neskôr.

V uliciach PalmyPalmaPalma - obchodyPalma

Ešte jedna rada, ak sa vydáte do Palmy nakupovať, určite sem nechoďte v nedeľu, pretože vtedy sú takmer všetky obchody zatvorené.
Po príjemnom dni strávenom v Palme sme opäť nasadli na autobus číslo 15 a vydali sme sa na cestu späť do El Arenalu. Po ceste je ešte jedna atrakcia, ktorú sme my síce nevyskúšali, ale môžete sa tu zastaviť. Je to Palma Aquarium, kde sa nachádza veľké množstvo tropických aj iných morských živočíchov a rastlín.

Aqualand El Arenal

Na druhý deň sa našťastie počasie umúdrilo a hneď ráno krásne svietilo slniečko a teplota vystúpila na 30 stupňov. Preto sme sa rozhodli navštíviť aquapark, ktorý sa nachádza priamo v El Arenale a od nášho hotela bol asi 15 minút cesty pešo. Okrem tohto Aquaparku môžete ešte navštíviť Western park, ktorý sa nachádza v ďalšom dovolenkovom stredisku Magaluf. Dostanete sa sem buď pravidelným autobusom, ktorý premáva zadarmo z Palmanovy, Magalufu, Santa Ponsy a Paguera. Viac informácií o cenách a atrakciách.

Teraz späť k Aqualandu v El Arenal. Rozhodli sme sa pre tento aquapark na jednej strane preto, lebo bol veľmi blízko nášho hotela a na druhej strane pre to, že minulú sezónu tento park navštívili Robinovi rodičia a veľmi si pochvaľovali. Park je otvorený od mája do konca septembra, vstupné je 26€ pre dospelých a 17€ pre deti. Hneď pri vchode Vás privíta krásny papagáj ara a obrovský žltý pytón, s ktorými sa môžete odfotiť. Fotky sú pomerne drahé, my sme za 3 fotky zaplatili okolo 24€. Ďalej je dobré odložiť si veci do šatní, tu však tiež zaplatíte zálohu 5€, ktorá Vám bude pri odchode vrátená. Je možné požičať si aj nafukovacie kolesá, ktoré využijete pri šúchaní sa na toboganoch. Tieto kolesá sú k dispozícii aj zadarmo takmer pri každom tobogane. Keďže do parku chodí veľmi veľa ľudí, môže sa stať, že na ne budete dosť dlho čakať.

Atrakcie sú tu naozaj pestré – od tých najjednoduchších pre najmenších, cez umelé vlny, čiernu dieru, kamikaze až po strmé šúchačky, kde Vám skutočne stúpne adrenalín. Určite sa tu nebudete nudiť, je tu aj pár malých obchodíkov a tiež reštaurácie a bufety, keď vyhladnete. Tu si môžete podrobnejšie pozrieť, čo všetko sa nachádza v areáli aquaparku.

Aquapark El ArenalAquapark Aquapark

Zážitok z malorskej nemocnice

Ja osobne na tento park nemám veľmi dobré spomienky. Nieže by som Vás chcela odhovárať, práve naopak. Mne sa tu však stala menšia nehoda a práve preto sme tu nemohli stráviť toľko času. Na tobogane s názvom Banzai, kde sa spúšťate do vody na akomsi vozíku, som sa pri vystupovaní z tohto vozíka pošmykla a to tak, že ostrá hrana tohto vozíka ma poriadne porezala. Samozrejme v žiadnom aquaparku nesmie chýbať prvá pomoc, tá bola síce milá, ale nanešťastie nie anglicky hovoriaca doktorka. Ukázala som jej moju ranu a povedala mi iba jedno slovo: “Hospital!”.

Aquapark nám sprostredkoval aj zaplatil taxík, ktorý ma odviezol do nemocnice v Palme. Tu sa musím trochu posťažovať na malorské nemocnice a to preto, že som čakala kým sa na mňa niekto pozrie takmer 2 hodiny. Konečne ma prezrel doktor a zhodnotil, že mi musia ranu zašiť. Všetci boli ale veľmi milí a väčšina vedela po anglicky aspoň nejaké základy, čiže sme sa celkom dobre dorozumeli. Samozrejme dostala som prísny zákaz kúpať sa, dokonca ani do sprchy som nemohla ísť, v lekárni som si musela (samozrejme na vlastné náklady) kúpiť roztok, ktorým som sa umývala. Našťastie rana ma nebolela, o 8 dní som mala ísť na vybratie stehov, to už u nás  na Slovensku. Jediné, čo ma naozaj mrzelo bolo, že som sa ešte ani nestihla okúpať v mori a už som mala zákaz doňho vojsť. Naozaj smola :(.

Západ slnka na Playa de Palma

Pod večer, keď sme sa vrátili z nemocnice v Palme, sme si šli aspoň na chvíľu ľahnúť na pláž. Playa de Palma (pláž v El Arenale) je dlhá pláž, väčšinou dosť preplnená dovolenkármi so žltým a niektorými miestami až bielym pieskom. Pod večer tu už bolo málo ľudí, čiže sme si sadli na osušky a pozorovali západ slnka.

Playa de PalmaRomantika pri západe slnkaPláž v El ArenalPláž

Malorský Karibik na pláži Es Trenc

Dnes sme si hneď po raňajkách išli vyzdvihnúť naše auto na letisko. Tentokrát sme využili spoločnosť rentalcars.com a požičanie auta nás vyšlo o niečo viac ako na Kanárskych ostrovoch. Požičanie stálo 56€, poistka 20€, 77€ bolo za plnú nádrž benzínu, čo nám však nestačilo a museli sme ešte načapovať za ďalších 30€ (údaje z roku 2011). Čiže dokopy to bolo všetko za 183€. Ale určite neľutujem, bez auta by sme ani zďaleka nepochodili toľko miest. Opäť sa odkazujem na naše odporúčania ako rezervovať auto, tu nájdete viac tipov a rád ako si správne a lacno vybrať auto.

Naše autíčko

Ako prvý výlet autom sme sa rozhodli absolvovať na juh ostrova, na jednu z najkrajších pláží Malorky – Es Trenc. Aj keď po príchode a zaparkovaní sme boli trochu prekvapení, miesto vyzeralo dosť pusto, bolo tu len zopár domov. Keď sme však uvideli pláž, zistili sme, prečo je považovaná za jednu z najkrajších. Podobne ako v Karibiku, voda je tu krásne tyrkysovo modrá a čistá a piesok biely.

Ďalšou zvláštnosťou tejto pláže, o ktorej sme nevedeli je, že sem chodí dosť veľa nudistov. Najskôr sme sa čudovali, kam sme to prišli, väčšina dovolenkárov bola nahá. Ale potom sme si na to nejako zvykli a nás nikto nenútil vyzliecť sa, čiže nám to bolo jedno. Bufet je tu len jeden, ale keďže nám bolo veľmi teplo a ja som sa samozrejme ani nemohla kúpať, veľmi nás osviežila studená kola a chipsy :).

Es TrencEs Trenc Malorský Karibik

Luxusný prístav Port de Andratx

Ja osobne mám plážovanie veľmi rada, ale väčšinou na pláži nevydržím dlhšie ako 3-4 hodinky, preto ani tu sme sa nezdržali veľmi dlho a už sme pokračovali v našej ceste. Tentokrát to bolo na juhozápad do mesta Andratx, konkrétne do jeho prístavuPort de Andratx. Toto miesto si určite na prvý pohľad zamilujete, je to krásna zátoka a v diaľke sa vypína maják ako z filmu. Na fotenie je toto miesto dokonalé a tiež ak máte radi kľudnejšiu dovolenku. Pláže sme tu nenašli, len jednu naozaj veľmi malinkú, ale namiesto pláží sú tu luxusné reštaurácie, chodníky pomedzi krásne dovolenkové sídla a prístav plný plachetníc a drahých jácht. Turistov tu veľa nebolo, zopár ich sedelo v drahých reštauráciách s výhľadom na more alebo sa prechádzali pomedzi luxusné jachty.  Stihli sme tu krásny západ slnka, čiže opäť prikladám pár fotiek.
Port de Andratx Jachty v Port de AndratxMaják

Opúšťame El Arenal, cesta na sever cez Valldemossu

Náš posledný deň v El Arenal. Ráno sme sa išli prvýkrát pozrieť na strechu hotela na náš strešný bazén :). Bol tam krásny výhľad, prikladám foto. Potom sme sa zbalili a nasadli do auta. Čakal nás dlhý deň.

El Arenal

Prvou zástavkou bola dedinka Valldemossa, od El Arenal vzdialená asi 32km. Táto malá španielska dedinka bola plná turistov, ktorí sa prechádzali po dláždených chodníkoch alebo vysedávali v typických malorských krčmičkách. Návšteva Valldemossy Vám nezaberie veľa času, najväčšie čaro má, keď sa prejdete z jednej strany na druhú cez úzke, romantické uličky. Zastavíte sa v suvenírových obchodíkoch alebo si vychutnáte kávičku na slnečnej terase. S Valldemossou sa spájajú aj dve významné mená a to skladateľ Frederick Chopin, ktorý pôsobil v kartuziánskom kláštore a na Chopinovu počesť sa tu každý rok koná aj Chopinov festival. Druhým významným menom je spisovateľka George Sandová, ktorá podobne ako Chopin pôsobila už v spomínanom kláštore. Typickými pre Valldemossu sú všade prítomné kvety a výzdoba na domoch, až máte pocit akoby tu ľudia stále niečo oslavovali.

ValdemossaValdemossaValldemossaVýzdoba vo ValldemosseV uliciach ValldemossyValldemossa

Mestečko vo vnútrozemí – Soller

Pokračujeme ďalej v ceste na sever. Ďalšou zastávkou je prístav Port de Soller. Okrem prístavu je neďaleko aj mesto Soller, do ktorého premáva pravidelne z hlavného mesta vláčik. Tento výlet typickým dreveným vláčikom som absolvovala ešte v roku 2010, keď som bola na Malorke s maminou. V Palme na námestí  Plaza Espanya sa nachádza vlaková stanica, kde si zakúpite obojsmerný lístok do Solleru. Vláčik chodí približne každú polhodinu. Cesta trvá približne hodinu, ale keďže vláčik je otvorený, príjemne nám doňho fúkalo. Cestou uvidíte trochu inú tvár Malorky – lesy, hory, malé vnútrozemské dedinky, tunely alebo pomarančovníkové a citrónové háje.

Kúsok od vlakovej stanici v Solleri prejdete pešo na námestie, kde sa nachádza kostol a tiež veľa drobných a príjemných reštaurácií a kaviarní. V Solleri sme sa ubytovali počas našej poslednej návštevy Malorky v roku 2018. Mesto síce nemá pláž, no napriek tomu to tu do večera žije a okrem turistov tu vidieť aj množstvo domácich sediacich na lavičkách a v malých krčmách sledujúc chlapcov hrajúcich na námestí futbal. Soller má čaro a po rušných a preplnených plážach nám dobre padol oddych v kľudnejšej časti Malorky.

Soller

Komorné plážovanie v Port de Soller

So Solleru sa dá pokračovať vláčikom ďalej a to do Port de Solleru. Keď som tu bola prvýkrát, do Portu sme už nešli. Ale ako som spomínala v úvode, tentokrát sme do Portu prišli autom. Čiže ak sa rozhodnete navštíviť Soller vláčikom, určite sa oplatí pokračovať ďalej aj do Portu a nezabudnite si pribaliť plavky, pretože je tu krásna pláž, kde si môžete oddýchnuť. More je tu veľmi pokojné, pretože prístav sa nachádza v zátoke a ponúka krásny výhľad na okolitú krajinu. Pocit nerušenej dovolenky podčiarkuje maják, ktorý sa nachádza priamo oproti pláži. Tiež je tu pár dobrých reštaurácií a barov, kde sa môžete najesť, aj keď ceny sú o niečo vyššie ako v El Arenal.Maják v Port de SolleriVily v Port de SolleriPromenáda Port de SollerVláčik do Solleru

Dramatická cesta na Sa Calobru

Vykúpaní a oddýchnutí sme pokračovali ďalej, tento krát na jednu z najznámejších pláží Malorky – Sa Calobru. Je úplne iná ako veľké, piesočnaté pláže na Malorke, kde chodí väčšina turistov. Už prvou odlišnosťou tejto pláže je prístup k nej. My sme išli samozrejme autom, ale videli sme aj autobusovú zástavku, čiže určite sa sem dá dostať aj autobusom. Ďalšou možnosťou ako sa sem dá dostať je lodná doprava. Lode premávajú však len z Port de Solleru 3x denne.
Cesta autom má svoje čaro. Je taká uzučká, že sa sem len veľmi ťažko vojdú dve autá vedľa seba. Keď ide oproti autobus, musíte zastať a počkať kým pomaly prejde okolo. Okrem toho celá cesta je vtesaná do skál a je to samá zákruta, čiže sa Vám bude zdať, že tých pár kilometrov idete celú večnosť.

Hneď ako sme dole zaparkovali, utekali sme do najbližšej reštaurácie, takí sme boli hladní. Zaparkovať sa nedá priamo pri pláži, musíte ešte asi pol hodinku šlapať pešo. Táto prechádzka je veľmi pekná, idete po úzkom kamennom chodníku, cez tunely vytesané do skaly, až sa dostanete konečne na malinkú kamenistú pláž. Ak ste čakali, že sa tu budete celý deň opaľovať a vyvaľovať na pláži, tak omyl. Okrem toho, že tu nieje klasický piesok, len okrúhle kamene, na ktorých sa naozaj neleží veľmi pohodlne, tak ani slnka si tu veľa neužijete. Sa Calobra sa nachádza medzi dvomi vysokými skalami a slnko tu svieti iba chvíľku. Táto pláž je výnimočná predovšetkým pre jej prístup a vraj je tu jeden z najkrajších západov slnka.
Malorské cestyCesta na Sa CalobruPláž blízko Sa CalobrySa Calobra Plážovanie na Sa Calobre

My sme tu veľa času nestrávili, osviežili sme sa tmavomodrej vode (voda v mori je tu naozaj krásna, úplne čistučká a keďže je v tieni, má zvláštnu tmavú farbu), chvíľu sme si oddýchli na pláži a pomaly sa vydali na cestu späť.

Na severe Malorky – Alcúdia a prístavné mesto Port de Alcúdia

Blížime sa k našej cieľovej zástavke – blízko mesta Alcúdia sa nachádza dovolenková destinácia – Port de Alcúdia a tu hotel Playa Esperanza, kde moja kamarátka pracovala ako animátorka celé leto.

Hotel Playa EsperanzaPo krátkom oddychu sme sa vydali pozrieť do Alcúdie, mesta vzdialeného od Portu asi 8 km. Je to tiež veľmi pekné dovolenkové stredisko, má historické centrum, kde sa môžete prechádzať, alebo si pochutnať na vynikajúcej zmrzline. V Port de Alcúdii je veľké množstvo hotelov a vďaka dlhej 14 km pláži, je toto miesto veľmi častou dovolenkovou destináciou.
Nočná AlcúdiaStaré mesto - Alcúdia

Na najsevernejšom cípe Malorky

Hneď ráno sme vyrazili na cestu na najsevernejší bod ostrova a tým je Cap de Formentor. Cesta tam veľmi pripomína cestu na Sa Calobru, ale návštevu tohto miesta určite odporúčam. Od Alcúdie je toto miesto vzdialené približne 30km, ale cesta trvá dosť dlho, pretože sa ide po veľmi úzkych a kľukatých cestách. Na samom konci Vás čaká nádherný biely maják a pred Vami nieje nič len šíre more. Vo vnútri majáku je príjemná reštaurácia, kde sa môžete občerstviť alebo si zakúpiť suveníry. Problémom Cap de Formentoru a to hlavne v lete v hlavnej sezóne sú časté zápchy na ceste tam. Cesta je úzka a množstvo turistov sa stále zvyšuje. Preto ak vám navigácia hovorí, že je pred vami červený pás áut snažiacich sa dostať na Cap, alternatívnym miestom na fotenie je výhliadka Mirador Es Colomer. Fotky odtiaľto patria medzi najkrajšie dovolenkové fotografie z Malorky aké máme. Veď posúďte samy :).
Cesta na Cap de FormentorVýhliadka cestou ku Cap de FormentoruVýhliadkaCap de FormentorCesta na CapNa najsevernejšom mieste ostrova

Formentor

Pláž s najčistejšou vodou

Blízko Cap de Formentoru sa nachádza pláž s rovnakým menom ako Cap. Playa de Formentor sa mi zo všetkých pláží na Malorke páčila najviac. Bola to skrytá zátoka s rozprávkovo čistou vodou, takmer bielym pieskom  a obklopená borovicovými lesmi. Ani turistov tu nebolo veľa, ak ste boli hladní, tiež tu boli bufety a reštaurácie a tiež možnosti rôznych vodných športov – člnkovanie, kajaky, šnorchlovanie. Ak Vám bolo príliš teplo, stačilo sa skryť do tieňa vysokých borovíc. Jediné mínus bolo drahé parkovisko neďaleko pláže, myslím, že za 2 hodinky pýtali 7€. My sme to však vyriešili tak, že sme jednoducho zaparkovali na kraji cesty. Veľa áut parkovalo takto pri ceste, ale kraje cesty boli na niektorých miestach také vysoké, že ak nemáte autobus, radšej si za to parkovanie zaplaťte.
Playa de FormentorPlaya de Formentor Čajka :)

Gurmánsky zážitok v Pollence

Poslednou zastávkou na našom výlete bolo mesto Pollenca. Toto mesto je veľmi podobné Alcúdii s tým rozdielom, že tu nenájdete toľko pláží a turistov. Tiež sú tu historické uličky a námestia s príjemnými posedeniami a reštauráciami a obchodíky s najrozmanitejším tovarom. Najznámejšie je námestie Plaza Major, kde sme sa zastavili aj my a vychutnali sme si tu vynikajúcu pizzu. Ako dezert sme si objednali vanilkovú zmrzlinu s lesným ovocím a horúcimi orieškami. Mňamka :).
Dezert v PollencePollenca - Plaza MajorPollencaUlice v Pollence

Dobre najedení  sme sa pomaly vracali do Port de Alcúdie. Čakal nás posledný večer na Malorke a samozrejme, že sme ho nechceli stráviť v posteli na izbe :). Nočný život síce v Porte nieje až taký ako v El Arenal, ale rozhodne sa tu nudiť nebudete, na výber je niekoľko výborných podnikov, kde môžete tancovať až do rána. V každom podniku máte na výber veľké množstvo nápojov a drinkov, odporúčam ochutnať pomádu – je to síce typický nápoj ostrova Menorca, ale dostanete ho kúpiť aj v každom malorskom bare. Robí sa z ginu a limonády.

Deň na vode

Počas poslednej návštevy Malorky (júl 2018) sme si prezreli ešte niekoľko miest, ktoré sme v minulosti nevideli. Jedným z hlavných zážitkov tejto dovolenky bolo celodenné požičanie si malej motorovej loďky. Robin bol samozrejme kapitán :). Odporúčam požičať si loďku cez stránku Quest Heroes, boli sme 100% spokojní so všetkým, od samotnej lode, inštruktáže a ochoty zamestnancov. Mysleli sme si, že celý deň na lodi bude veľa, ale s krátkym obedom to bolo akurát. Z lode sme uvideli pobrežia a pláže, kde sa inak dá veľmi ťažko dostať, užili si šnorchlovanie a hompálanie sa vlnách či už menších alebo väčších. Loďky sa dajú požičať na viacerých častiach Malorky, my sme využili prístav Port d’Alcudia.

Okrem tohto zážitku sme si prezreli ešte niekoľko krásnych malorských pláží. Jednou bola dosť preplnená Calo des Moro, farba voda bola krásna, ale na pláži nebolo ani jedno voľné miesto, kde by sme si sadli. Potom sme navštívili pláž Platja de Sant Elm, kľudnejšie miesto na západnej strane ostrova. Zaujímavou a komornou plážou je aj Banyalbufar neďaleko mestečka Valdemossa.