Talianska Ravenna a deň v zábavnom parku Mirabilandia

Posledný deň na Korzike, hneď ráno sme sa pobalili. Naložili sme veci do auta a vyrazili na asi 3 hodinovú cestu do Bastie, odkiaľ nám šiel trajekt. Na pláne bolo mesto Ravenna. Odchod mal 13:30, my sme do prístavu prišli asi hodinu pred tým a už tam samozrejme bol dlhý rad áut a karavanov, ktoré čakali na odchod.BastiaTrajekt

Deň na trajekte

Nalodili sme sa a našli si dobré miesto vnútri pri okne na pohodlných sedačkách, kde sme si rozložili notebooky a cesta nám pomaly ubiehala. 17:30 sme vystúpili v Livorne, kde sme nasadli do auta a pokračovali až do Ravenny – vzdialenej od Livorna ešte asi 280 km. Približne za3 hodinky sme prišli do Ravenny a konkrétne do časti Punta Marina do kempingu , kde sme mali zajednané miesto. Ani sme nerozkladali stany, lebo sme boli takí hladní, že jediné na čo sme mysleli, bola dobrá, chrumkavá, talianska pizza. A našli sme reštauráciu presne podľa našich predstáv. Posadali sme si okolo veľkého stola, objednali si niekoľko pízz, vínko a skoro 2 hodinky si vychutnávali večer.

Kempovanie v Ravenne

Ravennu ako takú sme nemali veľmi možnosť spoznať. Ubytovali sme sa tu kvôli tomu, že na druhý deň sme mali naplánovaný výlet do zábavného parku Mirabilandie. Tá sa nachádza kúsok pri Ravenne. Ale aj tak tu je pár informácií o tomto meste. Kedysi bola hlavným mestom Rímskej ríše, nachádza sa tu veľké množstvo významných budov a historických pamiatok. Typickou pre Ravennu je mozaiková výzdoba a architektúra, ktorá sa tu zachovala.

Kemping Park Adriano, v ktorom sme bývali bol naozaj veľmi pekný. Kúpeľne ako v niekoľko hviezdičkovom hoteli, boli tu 2 bazény, reštaurácie, obchody a okrem stanov aj karavany a stany, ktoré pripomínali byty, teda hlavne zariadením zvnútra. Cena na noc pre 4 osoby + stan bola 56€, ale ceny sú veľmi rôzne aj podľa toho v akom období sem idete, viac info na stránke kempingu.
RavennaRavennaNa druhý deň ráno sme sa zobudili, pobalili stan a vyrazili sme k Mirabilandii. Mirabilandia sa skladá z dvoch častí – zábavného parku a vodného parku Mirabilandia Beach, po Gardalande je to druhý najnavštevovanejší park v Taliansku a nachádzajú sa tu atrakcie od výmyslu sveta. Vstupné na 2 dni na osobu je 34€ a môžete celé dva dni chodiť po všetkých atrakciách až do nekonečna. To je veľká výhoda napríklad oproti Prátru vo Viedni, kde sa platí za každú atrakciu samostatne.

Adrenalínový deň

Ja som osobne ešte nikdy nebola až v takomto obrovskom zábavnom parku. Kde okrem kolotočov a adrenalínových dráh nájdete aj obchody, reštaurácie, kino, množstvo bazénov a toboganov a ďalšie atrakcie. Je jedno či sem prídete s deťmi alebo s partiou priateľov, zábava je tu pre každého. My sme si vyberali tie najadrenalínovejšie dráhy, ako prvou bol Katun, podľa mnohých a podľa mňa tiež najlepšia dráha v celom parku. Čo bol pre mňa najhorší zážitok, tak to bola jazda na vysokých stĺpoch, ktoré Vás vystrelili do obrovskej výšky a potom ste jednoducho voľným pádom padli dole. Kričala som ako o život, keď sme padali a priznám sa, že ešte hodinu potom ako sme zliezli z toho kolotoča som bola úplne mimo :D. Ale ak máte radi adrenalín, určite vyskúšajte, nebezpečné to nieje, keďže tam chodili aj malé deti. Veľmi zábavnou bola jazda na podobnej lodi ako môžete vidieť v seriáli Krok za krokom. Spustíte sa veľkou rýchlosťou dole a tam vodou ošpliechate nie len seba, ale aj všetkých čo stoja na moste a v jeho okolí blízko lode.
MirabilandiaMirabilandia

Okrem toho sme sa boli pozrieť aj na šou, kde sa predvádzali rôzni kaskadéri na autách a motorkách. Skákali, strieľali po sebe a jediným mínusom bolo to, že hovorili po taliansky, čiže veľa sme toho nerozumeli. Ale aj bez porozumenia to bol veľký zážitok.

Unavení sme sa okolo ôsmej večer rozhodli nasadnúť späť do áut a pokračovať v našej ešte dosť dlhej ceste domov. Pred nami bolo ešte okolo 1000 km a okolo 9:00 ráno sme konečne dorazili do Žiaru nad Hronom :).